Alla inlägg under februari 2013

Av Cornelia - 12 februari 2013 13:18

Här kommer lite fakta om Ashley Grenne! :)


Namn: Ashley Michele Greene


Spelar: Alice Cullen i Twilight


Föddes: 21 februari 1987, alltså är hon 25 år, fyller 26 i februari som sagt


Några filmer som hon medverkat i: Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2010), Breaking Dawn Part 1 (2011), Breaking Dawn Part 2 (2012), LoL (2012), Summers Blood (2009), Deisre (2006) och en del filmer till


Mest som aktiv: Rollen som Alice Cullen i Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1, Breaking Dawn Part 2


Annat: Hon var bra vän med Kristen Stewart som spelar Bella Swan/Cullen som huvudrollen i de fem Twilight-filmerna före de spelades in till och med.

Av Cornelia - 12 februari 2013 13:06

Här kommer lite fakta om Anna Kendrick! :)


Namn: Anna Kendrick


Spelar: Jessica Stanley i Twilight


Föddes: 9 augusti 1985, alltså är hon 27 år, fyller 28 i augusti som sagt


Några filmer som hon medverkat i: Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2010), Breaking Dawn Part 1 (2011), What to Expect (2012) Pitch Perfect (2012) och en del filmer till


Mest som aktiv: Rollen som Jessica Stanley i Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1


Annat: Hennes "partner" heter Edgar Wright, som Anna lärde känne under inspelningarna i Scott Pilgrim vs. the World år 2010. Anna har en bror som heter Micheal Cooke Kendrick.

Av Cornelia - 12 februari 2013 10:25

Här kommer lite fakta om Taylor Lautner! :)


Namn: Taylor Daniel Lautner


Spelar: Jacob "Jake" Black i Twilight


Föddes: 11 februari 1992, alltså är han 21 år, fyllde år igår


Några filmer som han medverkat i: Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2010), Breaking Dawn Part 1 (2011), Breaking Dawn Part 2 (2012), Valentine's Day (2010), Fullt hus igen (2005), What's new Scooby Doo? (2005, två avsnitt) och en del filmer till


Mest som aktiv: Rollen som Jacob Black i Twiligt, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1, Breaking Dawn Part 2


Annat: När Taylor redan var 6 år började han gå på kampsport! Robert Pattinson, som spelar Edward Cullen i Twilight-filmerna, var rädd för Taylor innan de började filma den första Twilight-filmen. Men nu ha det verkligen gått över, säger stjärnan.

Av Cornelia - 12 februari 2013 10:10

Här kommer lite fakta om Robert Pattinson! :)


Namn: Robert Douglas Thomas Pattinson


Spelar: Edward Cullen i Twilight


Föddes: 13 maj 1986, alltså är han 26 år, fyller 27 i maj som sagt


Några filmer som han medverkat i: Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2008), Breaking Dawn Part 1 (2011), Breaking Dawn Part 2 (2012), Remember Me (2010), Water for the elephants (2011), How to be (2008), Harry Potter och den flammande bägaren (2005), Cosmopolis (2012) och många, många fler filmer


Mest som aktiv: Rollen som Edward Cullen i Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1, Breaking Dawn Part 2


Annat: Sägs att han är ihop med Kristen Stewart som spelar motrollen i de fem Twilight-filmerna. Sägs även att de två turtorduvorna har gift sig i England, att Kristen blivit med barn. Men det är inte sant, kanske.

Av Cornelia - 11 februari 2013 18:28

Här kommer lite fakta om Kristen Stewart! :)



Namn: Kristen Jaymes Stewart


Spelar: Bella Swan / Cullen i Twilight


Föddes: 9 april 1990, alltså är hon 22 år, fyller 23 i april som sagt


Några filmer som hon medverkat i: Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2010), Breaking Dawn Part 1 (2011), Breaking Dawn Part 2 (2012), Panic Room (2002), Adventureland (2008), In the land of woman (2007), Catch that kid (2004), Snow White and the huntsman (2012) och många, många fler filmer


Mest som aktiv: Rollen som Bella Swan/Cullen i Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn Part 1, Breaking Dawn Part 2


Annat: Sägs att hon är ihop med Robert Pattinson som spelar motrollen i de fem Twilight-filmerna. Sägs även att de två turtorduvorna har gift sig i England, och att Kristen blivit med barn. Men det är inte sant, kanske.

Av Cornelia - 11 februari 2013 18:22

Du får gärna kolla min omröstning här åt vänster. :) Det finns ganska många att välja bland. Så svara gärna där! Det var väl allt jag skulle säga, antar jag.


/Twilight-fanet som gärna skulle vilja träffa någon i Twilight och Stphenie Meyer...

Av Cornelia - 11 februari 2013 13:35

Vet ni, även om jag är så galen i Twilight, så har jag aldrig någonsin läst böckerna ändå. Jag har inte haft tid och läsa böckerna, olika själ.

Men jag skulle gärna vilja läsa böckerna. Jag har sett dem fyra böckerna i skolans bibliotek och funderar på om jag ska låna hem någon. Eller jag ska nog börja med den första, Om jag kunde drömma. Men sen vet jag inte vilken ordning det är i böckerna. Jag vet ju att det finns Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas. Men vilken ordning, det vet jag inte. Bara att, som sagt, Om jag kunde drömma är först. Sen kan jag inte mer! Du får gärna kommentera här på detta inlägget och skriva vilka som kommer sedan, i ordningen alltså.

Kanske den är så här: Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och sen Så länge vi båda andas. Kan det vara så? Men som sagt, du får gärna kommentera på inläggen och skriva frågor till mig! Jag är alltid beredd att svara. Men jag vet att jag inte kommer få några kommentarer eller frågor ändå. Så det gör väl inget då.


/Hej då

Kan det vara så, i den ordningen?

Av Cornelia - 11 februari 2013 13:35

Jag var tvungen att ta bort all text på detta inlägget för jag råkade göra två inlägg där det stod samma saker.

Jag ska nog skriva inte bara om Kristen, Rob och Taylor nu. Jag ska skriva lite mer om dem andra skådespelarna i Twilight hade jag tänkt. Men det gör jag i ett annat inlägg, tjao. Vi ses.

Presentation


Hej! Detta är en Twilight-blogg. Anledningen till att jag heter krttwilight, så är det Kristen, Robert, Taylor, Twilight.

Ha en trevlig läsning!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Twilight-film tycker du är bäst?
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn Part 1
 Breaking Dawn Part 2
 Alla
 Ingen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors

Bella and Edward - Twilight Breaking Dawn

Ovido - Quiz & Flashcards